Każdy mężczyzna chciałby posiadać umięśnioną oraz pięknie wyrzeźbioną sylwetkę. Dla otrzymania tego typu wyniku najlepiej jest wdrożyć właściwy trening obwodowy.
Jest to skuteczna metoda treningu na tzw. rzeźbę, która może być stosowana zarówno przez osoby doświadczone w treningach jak i właśnie rozpoczynające przygodę z treningiem siłowym. Jeśli chcemy efektywnie wyrzeźbić swoją sylwetkę, musimy zadbać o systematyczność oraz wysoką intensywność ćwiczeń. Niezbędny będzie więc właściwy plan treningowy na rzeźbę, dostosowany do możliwości treningowych naszego organizmu, którego musimy ściśle się trzymać.
Kiedy wykonujemy trening obwodowy, powinniśmy wykonywać sporą liczbę powtórzeń w serii, od 12 do 20. Powinniśmy przetrenować w czasie takiego treningu wszystkie partie mięśniowe, tego typu trening powinien zajmować przynajmniej pół godziny oraz odbywać się nawet 4 razy w tygodniu, oczywiście koniecznie z jednym dniem wolnym między dniami treningowymi.
Odpowiednio skonstruowany plan treningowy na rzeźbę, to przede wszystkim praca z ciężarem swojego ciała, co jest istotne dla osób rozpoczynających tę formę treningu. Liczba zarówno powtórzeń w serii, liczba obwodów czy długość przerw nie musi być dokładnie przestrzegana. Trzeba ćwiczyć uważnie, gdyż trening obwodowy poprzez swoją znaczną intensywność ćwiczeń, może być niebezpieczny dla niedoświadczonego i powodować nie tylko kontuzje, ale nawet niebezpieczne dla zdrowia omdlenia.