Osoby na początku swojej drogi w świecie kulturystycznym nie zawsze przeważnie wiedzą, jakie zestawy ćwiczeń na rzeźbę wykonywać. Okazuje się, że nie jest to tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. Najpierw jednak należy wybrać rodzaj zestawu ćwiczeń, aby móc go następnie dowolnie dostosowywać. Dla większości najlepszą formą jest popularny trening fbw, czyli inaczej mówiąc trening wszystkich partii ciała. Oparty jest on na ćwiczeniu wszystkich najważniejszych partii ciała, zarówno więc mięśni wielkich, jak i też mięśni małych. Nie należy zapominać jednak, że prawidłowy zestaw ćwiczeń to taki, podczas którego najpierw ćwiczy się duże partie mięśniowe, a więc plecy, pośladki i nogi, a dopiero następnie mniejsze mięśnie, na przykład triceps i biceps. Stosując taką kolejność, można mieć pewność, że trening będzie skuteczny. Nie do końca ważne jest które ćwiczenia na rzeźbę wykonywać, tylko w jaki sposób je trzeba realizować. Inaczej mówiąc, ogólnie przyjęte zasady treningu na rzeźbę mówią, że liczba powtórzeń w seriach powinna być większa niż przy ćwiczeniach na masę, z kolei przerwy między seriami powinny być krótsze. Powinno się też nie zapominać, że większe partie mięśniowe potrzebują trochę więcej przerwy między seriami niż powiedzmy triceps. Skuteczny zestaw ćwiczeń na rzeźbę powinien być stosowany regularnie, najlepiej trzy razy w ciągu tygodnia. Nie wolno jednak się też przetrenowywać. Bowiem mięśnie również potrzebują czasu na regenerację, w przeciwnym wypadku może dojść w prosty sposób do kontuzji. Dlatego najlepiej jest trenować co drugi dzień. Podczas ćwiczenia dobrze jest również pamiętać o regularnym wysypianiu się. Okazuje się bowiem, że jest to czas najlepszy dla regeneracji mięśni.