23 Sty Brak komentarzy admin Kategoria , , ,

Moda na piękne ciało trwa – smukłe i szczupłe modelki wyglądają z każdej gazety, celebrytki zachwalające ćwiczenia z personalnymi trenerami, chwalą się osiągniętymi efektami w kostiumach kąpielowych i utwierdzają w przekonaniu, że nigdy nie jest zbyt późno, aby zacząć. Czy to rzeczywiście prawda? Czy może piękne ciała na zdjęciach są wynikiem pracy zdolnego grafika? Aktywność fizyczna bez wątpienia wpływa nie tylko na zdrowie (ćwiczenia pobudzają krążenie, angażują mięśnie i stawy do pracy, poprawiają również dotlenienie organizmu) ale i na wygląd ciała. Przede wszystkim spalana jest nagromadzona w nich tkanka tłuszczowa oraz poprawiona sprężystość, dzięki czemu np. kształt pośladków jest odpowiednio wymodelowany, a ramion nie szpecą tzw. „motylki”. Jak rozpocząć starania o rzeźbę ciała? Należy na początek zajrzeć na siłownię. Żeby nie zrobić sobie jednak krzywdy podczas ćwiczeń bez planu i nie obciążyć zbytnio organizmu, najlepszym pomysłem jest skorzystanie z porad trenera, który dopasuje trening na siłowni dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z siłownią – określi rodzaj ćwiczeń, ilość powtórzeń, zaproponuje odpowiednie maszyny, doradzi jak się odżywiać (jakich składników dostarczać sobie w większej ilości – białek czy węglowodanów?). Osoby zaawansowane, dla których ćwiczenia na siłowni nie są niczym nowym, mogą skorzystać z planu „3-dniowy plan treningowy na rzeźbę”. Są to ćwiczenia skupiające się na pracy najważniejszych mięśni ud, pleców, klatki piersiowej, ramion. Jeśli ktoś chciałby popracować nad rzeźbą swojego ciała, lecz siłownia nie wydaje się dla niego dobrym rozwiązaniem, może wybrać się na basen. Woda również modeluje mięśnie. Jeśli ktoś nie potrafi pływać, może na przykład uprawiać nordic walking.