Każdy szanujący się miłośnik kulturystyki musiał wcześniej zacząć swoją przygodę ze sportem. Teraz może na to patrzyć z lekkim zażenowaniem lub uśmiechem. Ilość błędów jakie się popełnia w pierwszym okresie zainteresowania ćwiczeniem siłowym jest ogromna. Zbyt duże ciężary, brak dopasowanej diety czy zbyt szybkie przejście do zaawansowanej suplementacji. W obecnych czasach, w dobie wszechobecnego internetu o błędy wcale nie jest trudniej. Duża ilość poradników na internetowych portalach czy forach, z często sprzecznymi poradami, powoduje mętlik w głowie początkującego adepta treningów. A tak naprawdę, trening na siłowni dla początkujących powinien podlegać tylko kilku, żelaznym zasadom. Przede wszystkim obciążenia treningowe powinny być dopasowane do naszych naturalnych predyspozycji, nietrudno jest się przeforsować na tym poziomie rozwoju kulturystycznego. Dawkowane obciążenia muszą być równomiernie rozłożone dla naszego organizmu, nie powinno się pomijać żadnej grupy mięśni. I nie należy zapominać, że niektóre partie możemy ćwiczyć częściej, na przykład mięśnie brzucha, innym musimy dać czas na zregenerowanie się. Oprócz ćwiczeń, trzeba zwrócić baczną uwagę na odżywianie. Organizm poddany ciężkiemu treningowi potrzebuje dużych ilości białek i węglowodanów. Oprócz tego trzeba go wspomagać dobrze dobranym zestawem suplementów. Najlepiej tych przetestowanych i pochodzących od mających dobrą renomę producentów. Unikać lepiej substancji z niesprawdzonych źródeł, których zażycie może przynieść bardzo poważne konsekwencje dla naszego organizmu.