Aktualnie rozpowszechniona jest moda na bycie „fit”. Prawdopodobnie każdy z nas śni o perfekcyjnej sylwetce, pięknych nogach i płaskim, wyrzeźbionym brzuchu. Często katujemy się wymagającymi dietami, a ich skutków, jak nie było, tak nie ma. Nie zdajemy sobie sprawy, że samo odżywianie się nie sprawi, że osiągniemy tak upragniony skutek. Bardzo istotny w tym wszystkim będzie ruch, aktywność fizyczna, robienie wszelakich możliwych ćwiczeń na wzmocnienie wybranych partii mięśni. Wyjątkowym i bardzo modnym w ostatnim czasie sposobem na trening jest siłownia. Często jednak kończy się na wyłącznie rozmowach o tym, bo przez myśl przebiega nam – siłownia jak można zacząć na nią uczęszczać? Właściwie to nie wiem, co robić, jak się tego podjąć. Nie można ulegać takim wymówkom. W dowolnej siłowni jest trener, który z pewnością udzieli odpowiedzi na wszystkie nasze pytania, podpowie do czego używać wskazany przyrząd i jak uprawiać na nim ćwiczenia, żeby były one skuteczne i przy okazji bezpieczne dla naszego organizmu. Zatem, jak mamy przygotować się na trening na siłowni? Jeszcze przed tym, gdy pójdziemy pierwszy raz na siłownię, wskazane byłoby chociaż odrobinę podszkolić się jeśli chodzi o grupy mięśni itp. Musimy też przygotować się na to mentalnie, nastawić samego siebie, że damy radę i że nie wolno odpuścić zaraz na starcie, że trzeba dać sobie i swojemu organizmowi czas na przystosowanie się do nietypowych warunków. Podstawowy trening powinien rozpocząć się od rozgrzewki, która będzie trwała od 10 do 15 minut. Jest możliwe wybrać dowolny rodzaj spośród różnego typu maszyn na siłowni. Niezłym rozwiązaniem będzie np. rowerek lub bieżnia. Kiedy rozgrzejemy mięśnie, nadejdzie pora na trening wzmacniający. Najważniejsze jest to, żeby rozpocząć trening od większych części mięśni, np. od klatki piersiowej, a zakończyć np. na bicepsie. Po pierwszym treningu zawsze będą towarzyszyć nam zakwasy. Co oznacza, że warto uzbroić się w cierpliwość, ćwiczyć, pytać w razie pojawiających się wątpliwości i oczekiwać na zadowalające nas efekty.