2 Lut Brak komentarzy admin Kategoria , ,

Dużo osób uczęszczających na siłownię bezustannie wykonuje trening na masę. Jest to spory błąd, ponieważ jego konsekwentna realizacja powoduje składanie się tłuszczu. Efektem tego jest nie jedynie pogorszenie wyglądu, ale też stanu zdrowia. Zatem warto rozważyć realizację treningu na rzeźbę po długotrwałej pracy nad budową mięśni. Tego typu trening winien trwać od 2 do 3 miesięcy. Jego ideą jest ćwiczenie z niższymi obciążeniami, lecz ze zwiększoną częstotliwością. Dzięki temu organizm spala większą dawkę kalorii, a mięśnie zostają dużo lepiej dotlenione. Właściwe dotlenienie mięśni to zagadnienie pomijane nawet poprzez zawodników o istotnym stażu, a przecież dotlenione mięśnie nie tylko są o wiele bardziej efektywne, ale również ich wizerunek jest niezwykle atrakcyjny. Jeżeli aktualnie robiłeś tylko i wyłącznie masę to ćwiczenia na rzeźbę może Cię demotywować, ze względu na utratę masy, ale uwierz warto się przełamać. Przydatna jest jednocześnie korekta diety. Należy ograniczyć ilość konsumowanych kalorii, zwłaszcza w formie węglowodanów oraz tłuszczu. Żeby podnieść efektywność treningu, warto łączyć go z aerobami. Może być to jazda na rowerze, lub choćby skakanie na skakance. Jednak tempo ćwiczeń należałoby określić w taki sposób, żeby tętno nie przekraczało 130 uderzeń serca na minutę i by nie pojawiał się efekt zadyszki. Należy pamiętać, że nie jest to trening kondycyjny. Osoby posiadające poważny kłopot z utratą tkanki tłuszczowej mogą wesprzeć się spalaczami tłuszczu, wszak ich wyboru należy dokonywać precyzyjnie i myśleć o efektach ubocznych ich używania.