Wiele ludzi marzy o wypracowaniu wyrzeźbionej, wysportowanej figury. Jednak warto sobie uzmysłowić, że taki trening na rzeźbę nie jest odpowiedni dla każdego i powinna go poprzedzić ciężką pracą. Z jakiego powodu tak się dzieje? Ponieważ tego typu trening potrzebuje właściwego przygotowania ciała – zaleca się, by było ono pozbawione nadmiaru tłuszczu, a jednocześnie powinno posiadać ono wymaganą masę mięśniową, żeby tego typu ćwiczenia były sensowne. Niezbędne będzie również poznanie swojego organizmu, jego możliwości czy też wiedza o przygotowaniu treningu.
Każdego roku większą popularnością cieszy się trening typu SPLIT. Polega on na przypisaniu danego dnia treningowego do wskazanej grupy mięśniowej. Niekiedy grupy zezwala się łączyć, ale w sposób odpowiednio przemyślany, który nie prowadzi do przetrenowania.
Plan treningowy na rzeźbę prowadzony przez trzy dni pozwala na praktykowanie ćwiczeń w wybrane uprzednio dni. Najlepiej aby zachować odpowiednie odstępy czasowe pomiędzy nimi i dać mięśniom czas na regenerację. Doskonale się sprawdzi opcja, która angażuje wybrane grupy mięśniowe we wtorek, czwartek i sobotę. To tylko przykład opcji, jednak pozwoli na zaplanowanie odpowiedzialnego trenowania mięśni.
Trzydniowy plan treningowy na rzeźbę mogą zastosować także osoby początkujące. W przypadku takich osób, istotne jest, żeby nie przetrenować się i nie przecenić swoich możliwości. Powinno się również zasięgnąć opinii profesjonalisty, który ma dużą wiedzę w tym zakresie i dobierze odpowiednie serie i liczbę powtórzeń. Ważne jest, aby pamiętać, że trening nie należy do najłatwiejszych i zabierać się za niego mogą głównie osoby, które nie mają kłopotów ze zdrowiem.